avajaiset

Pe 18.10. klo 16 Oulun Kirjamessujen avajaiset

Kulttuuritalo Valve, Valveen Paljetti -kahvila, Hallituskatu 7, Oulu

Kirjamessujen avajaiset

Oulun kirjailijaseuran puheenjohtaja, kirjailija Antti Leikas avaa Oulun Kirjamessut.

Sanan ja runon malja -keskustelu

Keskustelun vetää kirjailija ja muusikko Jukka Takalo. Keskustelemassa ovat kirjailijat Tuomo Pirttimaa, Jenny Kangasvuo sekä Lauri Hirvonen.

Oulun kirjailijaseuran Sanan ja runon malja -hankkeessa kirjailijat kirjoittavat uusia vesireitteihin liittyviä tekstejä. Tekstit edustavat eri genrejä, kuten proosaa, satuja, runoutta ja sarjakuvaa.

Hankkeessa kirjoitettuihin teksteihin voi tutustua täällä:

Oulu on vuoden 2026 Euroopan kulttuuripääkaupunki. Kyseessä on usean vuoden matka, joka huipentuu vuoteen 2026. Oulun kirjailijaseura ry:n Kirjallisuushanke, joka pitää sisällään Sanan ja runon maljan, on osa Oulu2026-kulttuuriohjelmaa ja kulttuuri-ilmastonmuutosta. Hanketta on rahoittanut myös Suomen Kulttuurirahasto.

Arja Havakka ja Stella Vuoma

Iskelmämuusikko Arja Havakan ura alkoi rovaniemeläisen tanssiorkesterin laulaja-basistin tuuraajana syksyllä 1967. Tuore elämäkerta, Stella Vuoman kirjoittama Arja Havakka – Suuri tuntematon (Atrain & Nord), kertoo Havakan värikkäistä vaiheista aina tämänsyksyisten 80-vuotispäivien kynnykselle saakka. Orpotytöstä kasvoi oman tiensä kulkija, joka on lähtenyt yhä uudelleen kohti suurta tuntematonta. Stella Vuoman haastattelun lomassa Arja Havakka esittää kirjan tarinoihin liittyviä, käänteentekevimpiä kappaleitaan. Kaisla Huovinen säestää.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Palaa takaisin Ohjelma-sivulle >>